11 Aralık 2015 Cuma

Günlük Şişe Sütten Yoğurt Mayalama


Malzemeler:

  • 1 litre günlük şişe süt
  • 1,5 kaşık yoğurt
Yapılışı:

Sütü mayalayacağımız tencereye alalım ve bir taşım kaynattıktan sonra ocağı kapatalım. Tencerenin kapağını kapatmayalım ki süt sulanmasın. Küçük serçe parmağımızı iyice dezenfekte ettikten sonra süte batıralım ve 7 ye kadar saymaya çalışalım. Eğer 7 ye kadar dayanamaz isek süt istenilen sıcaklığa gelmiş demektir. Şimdi bir kaseye yoğurdu koyalım ve sütümüzden bir kaşık alıp yoğurda ilave edelim. Bir-iki kez karıştırdıktan sonra tencerenin kenarından sütün içine doğru yavaşça boşaltalım. Tahta bir kaşıkla üç-dört kez yavaş bir şekilde karıştıralım ve tencerenin kapağını kapatalım. Tencereyi fazla hareket ettirmeden altını, üstünü, her yerini olacak şekilde kalın bir battaniye ile saralım 5 saat boyunca oda sıcaklığında muhafaza edelim. Daha sonra buzdolabına kaldıralım. Yeterince soğuduktan sonra (en ideali buzdolabında bir gece beklemesi) tüketebilirsiniz.  

2 yorum:

  1. Oğlum için her gün taze mayalamaya çalışırım. Faydalı bir bilgi olmuş. Emeğinize sağlık.
    Ben çok az, bir çay kaşığından az toz şeker de katıyorum, mayalanmayı hızlandırıyor. Bir de tencerenin kapağını kapatmıyorum, kapatınca terliyor yoğurt, daha sulu oluyor, temiz bir bezle örtüyorum ağzını iyice. Bunu da öneririm :)
    Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim�� Bende oğlum için devamlı olarak mayalıyorum. Dönüşümlü olarak hem keçi sütünden hem de inek. Evde yapılanın dışında asla marketten hazır yoğurt vermiyorum. Sağlıkla büyüsünler inşaallah.

      Sil