25 Kasım 2015 Çarşamba

Portakal Suyunda Zeytinyağlı Pırasa

Pırasa düşük kalorili ve çok faydalı bir kış sebzesidir. Kalp ve damarlara, gözlere, kemiklere ve bağırsaklara çeşitli yararlar sağladığı söylenmektedir. Ben pırasaya portakalı çok yakıştırıyorum bir de siz deneyin istedim. Portakal suyu koyduğum için ekstra şeker ilave etmiyorum.


Malzemeler:
1 kg pırasa
1 orta boy kuru soğan
1 havuç
1 portakalın suyu
Yarım limonun suyu
2 yemek kaşığı pirinç
1 tatlı kaşığı tuz
1 su bardağı su

Yapılışı:
Soğanları küp küp doğrayarak zeytinyağında yumuşayıncaya kadar kavuruyoruz. Pırasaları ve havuçları doğrayıp bir güzel yıkıyoruz. Ben mutlaka her sebzeyi yıkadıktan sonra en az 15 dakika kadar sirkeli suda bekletirim önerim siz de öyle yapın. Çünkü ne kadar yıkasakda üzerlerindeki kimyasallardan arındıklarına emin olamayız. Yıkadığımız pırasa ve havuçları kavrulmuş soğanların üzerine ilave ediyoruz. Tuzu, pirinci ve bir portakalın suyunu da ekliyoruz. Son olarak bir bardak suyu da koyduktan sonra tencerenin kapağını kapatıp, kısık ateşte pişmeye bırakıyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder